Sorry

Var inte vid datorn igår så kunde inte blogga.

Men jag red ut igår, provade graman på honom trots att jag helst inte vill använda det.
Men han fick sånt fnatt när jag skulle galoppera i vänster.
Han stannade när jag gjorde fattningen, sen sparkade han bakut och sen började han backa.

Och även om jag satt med händer framför vid huvudet och var nära att sitta och försöka banka fram honom eftersom vi var på väg ner i ett dike, så fortsatte han. Så jag vände honom om så att han gick hemåt, och då gick han, så jag vände honom om och tryckte lätt med benen och släppte tygeln lite (hade redan släppt gramanen sedan länge! höll inte ens i den!) och då backade han ett snabbt steg och reste sig rakt upp.

Han höll på att tappa balansen, (han stog uppe i luften ganska länge faktiskt) så jag fick ta ut handen så att han inte slog runt utan landade på sidan stående. (Fick precis en dagdröm eller vad man ska kalla det ifall han hade slagt över och landat fel..) Såg en video där hästen dog när den slog i marken.. usch!

Idag när jag red gjorde han samma sak, men han lämnade ute stegringen. Som tur var!
Men när jag skulle galoppera i vänsten, såklart, spark bakut och sen backa och backa och backa.
Vet inte vad det är som har tagit åt honom :'(
Men i övrigt gick det bra, han var bara lite stark idag, övade mest på övergångar, och samlingar och ökningar och gjorde lite sidvärtes också.



Det finns ingen värld för mig utan honom <3 Hade inte kunnat tänka mig ifall han hade försvunnit ifrån mig sådär.


Kommentarer
Postat av: Anonym

välkommen till den gamla/förra fabian.

2012-01-22 @ 16:12:26
Postat av: Frida Fransson - en satsande dressyrryttare!

fin blogg! :)

2012-03-18 @ 17:26:38
URL: http://friidafransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0