Fabian idag

Hihi, ny kategori. "Fabian 2012"!!  ;)

Idag, så red jag dressyr i lilla ridhuset, eftersom det regnade så hemskt ute.
Jag fokuserade mest på min ridning, och detta var vad jag tänkte på:


> Ganska låg stadig och stilla hand

> Sitta stilla med skänklarna och bara ha dom om honom

> Inner hand skulle vara stilla med en mjuk kontakt och ytter skulle ha ett stöd, så en massa kram i den handen

> Bara slappna av med kroppen och låta det följa med. Inte spänna mig och luta mig frammåt.


Och nu efter ridning tycker jag att allt gick bra förutom det sista, spänner mig sjukt lätt asså!!
Men ibland lyckades jag slappna av och då satt jag faktiskt skitbra. När jag lutar mig frammåt så springer han iväg, så man märker direkt när man måste luta sig bakåt, så då fick jag sätta mig ner i sadeln och trampa ner hälen samtidigt som jag sträckte upp ryggen ordentligt, osså fick jag tillbaka den bra sitsen igen!

Ponnyn behöver jag inte ens säga något om, han gick som en klocka idag!
Skitfin i handen och lyssnade på min skänkel och saktade av när jag ville, fattade aldrig fel galopp eller något ♥


Tycker ni det är bättre att jag skriver ut vad jag fokuserar på och gör under ridpassen med punkter? Eller är det jobbigt?


Kommentarer
Postat av: Jossepusse

det var bra med punkterna :)

2012-01-01 @ 20:38:15
URL: http://equesterian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0