Dagens ridpass

Idag var planeringen att jag bara skulle skrittarbeta honom, men så blev det inte. FÖR HAN VAR ALLDELES FÖR FIN för att bara kunna skrittas på idag!

Men jag började iallafall med ca 20-25 min skritt och skrittarbete.
Samlade ihop honom och lät honom sedan länga på stegen, gjorde skänkelvikningar, växlade mellan tvära och mindre tvära.
gjorde även lite öppnor och slutor och jag gjorde bakdelsvändningar och "framdelsvändningar".  Han kan inte riktigt framdelsvändningar ännu så det är liksom en början till dom! Men han är superduktig och har lätt att lära sig ;)

Sen travade jag och gjorde stora volter över hela ridhuset i en låg form, lät honom trava på så att han inte skulle ha värsta överskottsenergin sen. Jag gjorde litegranna skänkelvikningar också, inte alls tvära utan han skulle bara flytta sig åt sidan liksom!
Sen tog jag av ländtäcket och min väst och satt ner i traven, och herregud säger jag bara. SILKEN stuns han hade i sin trav idag! Riktigt fin i munnen var han också. Jag fortsatte att göra skänkelvikningar på olika stället och från spåret och från medellinjen och i volterna gjorde jag det också ibland. Gjorde övergångar från skritt till trav och övade på halten i LC:1an.

Sen kunde jag bara INTE låta bli att galoppera. Började i vänster varv, skitfin redan då. Kunde faktiskt samla ihopa honom lite idag!
Sen saktade jag av och bytte varv. Lika fin där.
Sen övade jag på delar ur LC:1an eftersom vi ska tävla den på söndag.
Jag kan säga att jag blev överlycklig, för han fattade vänster galopp på rakt spår för första gången med mig idag!! Och utan att dra iväg! Sen galopperade jag lite mer i båda varven och övade på galoppfattningar, att dom ska vara lugna och så liksom.

Sen travade jag av, och då var han nog som finast. Det går inte ens att beskriva hur fint han gick då <3

Är RIKTIGT nöjd över idag med honom, bästa lilla ponnyn ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0