Fram/avtravning

Det finns massa olika sätt att trava fram&av på:
Lång tyglar rakt fram i ett högt tempo, korta tyglar lite långsammare på böjda spår, låg form i ett lite högre tempo än arbetstrav, hög form lågt tempo, ja det finns massor!
Efter att jag har börjat träna för jimmy, så har det alltid varit låg form & högre tempo!
Hästen kommer upp med ryggen och får trampa igång sig ordentligt samtidigt som den är avslappnad.
Efter att jag har gjort det hela tiden nu så tycker jag faktiskt att det är det bästa sättet, innan använde jag mig av helt långa tyglar och frammåt helt fritt haha :P För er som inte gör detta, GÖR DET, hästen blir avslappnad i början och slutet, så att man inte slutar efter att hästen gått och spänt sig i en hög form och sen skritta efter det.

Har ingen film på en bra låg form på fabian, så det fick bli paola istället.. Det är inte den lägsta formen på filmen utan någon slags mellanform :)

Kommentarer
Postat av: Fredrika

vad har du för sadel? (:

2011-11-03 @ 21:32:40
URL: http://axelsdalsryttarna.blogg.se/
Postat av: Fredrika

vad har du för sadel? (:

2011-11-03 @ 21:32:56
URL: http://axelsdalsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0