Dagens ridpass 25/10

Fabian - Riktigt fin i början, slappnade av och trampa på, fin galopp i båda varven, drog dock lite i höger tygel i vänster galopp.. Sen skulle dom hoppa i stora lite senare så dom byggde fram, och han tappar verkligen allt då & tror att han ska få hoppa, så jag satt där, varv efter varv i full galopp runt hela ridhuset, jag fick ICKE stopp på honom, till slut blev jag faktiskt arg eftersom jag gjorde halvhalt efter halvhalt efter halvhalt och han lyssnade inte, så då tog jag tag i honom och han saktade ner och sen kunde jag stanna honom, massa klappar och sedan ett nytt försök i galopp, som gick bra! Pigg men lydig ;) I slutet hjälpte Jimmy mig eftersom jag inte riktigt redde ut honom ordentligt och avslutade med en glad och avslapnnad ponny :D
Wera - Rider lektionshäst varje tisdag och har Wera nu, och vi jobbade på runmärket idag :)
Ful paintbild ;)


Vi var utan stigbyglar på volten också, och skänkelvikningar från kvartslinjen. Wera går inte i form, även om många tror det ;) Så i slutet släppte hon tillslut till och gick i en låg form, men så slog hon upp ett litet tag och sen gick hon ner igen, och jag smygtitta i spegeln och damn vilka bakben den hästen har när hon väl arbetar!
Så hon var också nöjd och avslappnad när vi slutade rida.
Roliga och bra hästar idag, hoppas det blir fler såna dagar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0