Tävlingen

Ja var ska man börja? Totalt mitt fel att det blev som det blev. Jag kan inte hålla mig lugn när han gör ett misstag en gång och sen trappar det bara upp. tex. han ökar och jag blir sur? Jag har det sämsta tålamodet som finns. Eller om man äns kan kalla det tålamod..
Men iallafall, han fattade inte vänster galopp och jag blev besviken och arg så jag utgick.
Red om programmet sen, det gick bättre men han var mer "på" då.
--
Och dessutom många försöker trösta mig med: men du är så duktig du klarar ut det nästa gång, och lugnar du dig rider du skitbra, och blabla. Alltså NEJ det gör jag inte, jag rider inte bra. Jag kan inte sitta stilla med handen och få en häst i form. Jag kan inte sitta rakt i ryggen, och jag kan inte få en häst att bli lugn eftersom att jag är så stressad själv. Jag har en sån press på mig att om jag gör fel, så känns det som att ingen tycker om mig längre eller liksom snackar om det att: "amen hon kan ju inte rida sin häst ordentligt" och "amen gud kolla på henne" osv. Det är därför allt blir fel. Jag kan helt enkelt inte, jag är nog inte ens menad att rida eller ens ha häst över huvudtaget, för jag klarar inte det.
--
Vi hade ju köpt rosetter till alla (placerings rosetter) så placeringen blev såhär:
1. Johanna och Pavarotti
2. Anna och Betty
3. Julia och Milona
4. Stina och Glen
5. Julia och Biffen
6. Jag och Fabian

Kommentarer
Postat av: Jag

Alltså Jo Cajsa, nu är det så här: Jag känner dig visserligen inte, men jag har sett dig rida många ggr, och det jag kan säga och av vad jag har sett så är du en naturbegåvning.Vad jag har förstått så har du väl inte ens ridit i så värst många år heller?

Du kan få vilken häst som helst att gå fint och i form.Men... sen är det det där med tålamodet.Det är en sak man kan träna upp Cajsa.Klart att du är menad att ha häst och att rida, det ser man ju.

2011-11-27 @ 20:53:58
Postat av: Sofia M

Klart du är menad att rida!!! Försök att inte bry dig om vad andra tycker om dig. Det kommer alltid finnas människor i ens liv som har åsikter om en. En del håller det för sig själv, medans andra har ett behov av att säga det högt. Du vet mycke väl om att skitsnack kommer från osäkra, okunniga och avundsjuka personer. Dom enda personerna vars åsikter du ska lyssna på är dina tränares och din mamma. Alla tre är raka och ärliga och kunniga!

Jimmy har sagt till mig mer än en gång att du är den mest begåvade junioren han haft och det hade han aldrig sagt om han inte menar det!



Jag vet att det är svårt att inte bry sig, men att bestämma sig för vems åsikter man ska lyssna på är viktigt för att komma dit mn vill. Det gäller allt i ens liv, inte bara i ridsporten!



Jag vet att du är bra, du tror väl inte Paola utbilda sig på egen hand ;) Hon hade inte varit så fin idag om det inte var för dig!



Kram på dig!

2011-11-28 @ 05:17:21
Postat av: Madeleine Johansson

Förlåt Cajsa, men är du helt jävla dum i huvudet?

Att säga att du inte kan rida eller är menad för det är rent jävla skitsnack! Jag är i CHOCKTILLSTÅND så jävla bra du rider och jag överdriver inte?! Det jobbet du gjort med Fabian på så pass kort tid, förstår du hur sjukt avundsjuk jag är?! Jag har haft Diingo i snart 2 år och han kan inte gå i form ett helt varv stadigt!

Du är sjukt begåvad och alla blir vi irriterade på hästarna ibland, jag känner för att ragea på Diingo varje dag iprincip, men han är ju som han är det, är sånt man får leva med.

Du var kanske nervös innerst inne, ni är grymma vad som än händer och du ska inte ge upp, ni är sjukt grymma båda 2 och hela MCR är avis på er, det ska du veta! Du är värd all creed i världen.

Det där med att folk säger att "lugnar du ner dig rider du skitbra", det ska INGEN säga! du får bli hur förbannad och stressad du vill, för jag VET att du klarar ut det så småningom! skitsnack är något du får ta i hästvärlden, det är det som gör dig så pass stark! jag har lärt mig att skita totalt i vad andra tycker nu, men precis när jag fått dunder hade jag fet press på mig, han hade gått la liksom, alla snackade skit och sa att jag var för lång, tillslut funkade det att skita i det och precis så kommer det bli för dig! men det gör dig faktiskt starkare, tro det eller ej. jag säger inte att du ska ta åt dig för dom som snackar skit är verkligen dina vänner eller har koll på vad dom snackar om! vill du veta vad dom är? dom är antingen p12iga ridskoleryttare som inte ens hade kunnat få en gunghäst att gunga om dom så velat eller så är det privatare som är så sjukt jävla avis för att dom inte har en lika bra häst, rider lika bra eller har tagit sina hästar så pass långt som du har lyckats med fabian på så pass kort tid! du har inte haft honom så länge, bara ta det lugn och slappna av, du har väl typ 5 år på dig eller något?

sorry om detta är osammanhängande, men jag blir så irriterad på alla idioter som skulle kunna få för sig att snacka skit om dig!

om någon mcrare snackar bakom ryggen på dig ska du göra två saker; det första är att berätta för mig och sen ska du skita totalt i den personen! du ska ALDRIG snacka skit om den, det är bara p12igt. bara skit i den totalt och om den ifrågasätter så konfronterar du helt enkelt :)

du är GRYM cajsa, jag vet hur avundsjuka alla är på dig för jag är det med! men jag är tillräckligt mogen för att vara glad för din skull istället för att snacka skit, jag älskar dig! <3333

2011-11-29 @ 20:33:04
URL: http://showjumpers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0