Bockig dag för mig, haha!

Jag red barbacka på Fabian i lilla ridhuset, som vanligt var det ett litet bocksprång när jag hoppar upp, hihi :P
Och sen i galoppen var SÅ kul så då var man ju tvungen att vifta med huvet och göra små glädjebockingar! ♥
Jag blir alltid överlycklig när dom gör så för då  visar det att dom inte tycker det är tråkigt och är som maskiner.
Boss var ju överkonstig i galoppen, vet inte vad det var? Men det var iallafall skitstörigt och han bytte galopp varje gång vi kom på en raksträcka även om jag hade ytterskänkeln längre bak för att klargöra för honom att han INTE ska byta, så jag blev lite lack och använde spöt ganska lätt på baken och han la ett bocksprång och STACK, och under tiden där när jag skulle stanna honom så drogs mitt ringfinger på höger hand ur led, så jag red med två fingrar resten av lektionen. Och sen när vi skulle göra serpentiner och göra 10 m volter i serpentinerna så tog han tag i höger och bara drog i mig och liksom drog upp sin bakdel, så jag skulle få upp honom så hjöde handen och använde spöt osså var det inget mer med det i resten av volten, men sen när jag kom ut på rakspåret för att vända över bara hoppar han upp och gör värsta bockningen, det kändes iallafall så, så då för att få stopp honom, eftersom jag inte kunde använda min hand, så gick jag längre mot väggen och tänkte rida "in i den" men vände precis innan väggen för då lungade han sig och sen blev han fin igen.
Det blev väldigt mycket text nu haha ;)
jag är på den bockande hästen där bak, haha....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0