Galen häst

Idag när jag red var han riktigt fin och lugn TILLS galoppen.. Galoppen gick bra, men när jag skulle sakta av så gjorde han sån krumbukt med huvudet och fäktade med frambenen och hoppade åt sidan, så jag stannade honom ganska enkelt faktiskt också stog jag stilla lite grann och klappade honom på halsen.

Sen när jag skulle rida frammåt ville han bara SPRINGA så jag satt där och typ visste inte ens gångart han gick i, brydde mig bara om formen istället (då brukar han lugna sig efter ett tag).

Sen skulle det vara lektion i lilla så jag skrittade ut på halvlång tygel och jobbade honom i en låg form, och flyttade honom lite i båda sidorna och gjorde lite små  skänkelvikningar och sen travade jag lite rakt fram och ändrade tempot. Sen skrittade jag på lång tygel och vände tillbaka och travade lite då också. Sen kom julia och vi gick upp i stora.

När jag kom upp där så var han helt loss i sidorna, han var lite taggad i vänster galopp, men det gick bra endå.
Sen travade jag av och han var superfin i båda varven, gick stadigt i låg form. Jag sneglade lite i spegeln och jag kan säga att han bakben gick som på räls, högt upp var dom verkligen! Ryggen fick han upp emellanåt också.

Sen i stallet så fyllde jag på vattnet, la in hans extramat, och mera hö. Mockade och la in mer halm till honom.
Han lär ju bli glad av att mötas med krubban full när han kommer in ;)

Idag hade vi detta på oss + blåa lindor.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra att du väntar på honom,

än att du blir irriterad.

Ni är super fina Cajsa,

han har blivit jätte fin!

Men du måste bara ha bättre tålamod

när han krånglar. Bry dig inte om andra som tittar

på, du rider inte sämre för att din häst krånglar.

Ellerhur?

2011-12-27 @ 19:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0