Dagens

Idag när jag red så gjorde jag skänkelvikningar, mycket ökningar och minskningar och övergångar. I skänkelvikningarna så satte han emot på höger sida som igår också, men jag ställde honom lite åt höger istället i nästa skänkelvikning och då släppte det. Höger galopp var har också ganska jobbig i, ville liksom inte släppa till och galoppera på, utan stannade upp i den hela tiden.
I vänster gick han frammåt men endå samlat i form. Hans galopp har verkligen stärkt sig ordentligt!
Jag växlade oxå mellan en låg form och en högre form, för att få honom att fatta att bara för att jag har kortare tyglar betyder inte det att vi ska galoppera ;) Också gjorde jag trav - skritt - halt - skritt - trav övergångar.
det gick super och i slutet red  jag på nästan hela långa tyglar och han gick avlappnat men arbetade endå på ordentligt i traven!
Skrittar fram med Paola och Julia :)
Resten av bildern kommer i ett annat inlägg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0